Articole

Jurnal de călătorie: Barcelona zilele 3 și 4

Pentru că în prima zi petrecută în Barcelona nu am reușit să vizităm absolut nimic, am zis să ne încercăm norocul joia. Recomandarea mea e să vă faceți rezervări online la absolut toate obiectivele pe care vreți să le vizitați, inclusiv Sagrada Familia și Parcul Guell pentru că altfel riscați să nu puteți intra la nimic. Orașul e sufocat de turiști și cum noi am prins și perioada cu protestele mi s-a părut prea de tot. Îmi place Barcelona, dar presimt că viitoarele vacanțe le voi face prin orășele mai mici (Roma, Paris, Londra, cam ies din discuție după experiența asta).

Am început dimineața cu o vizită la Aquarium în port. Moxi a fost fascinat de toate speciile de pești exotici, rechini, pisici de mare 🙂 Apoi am mers spre Parcul Guell (am prins o zi super călduroasă), dar zona aceea de unde ai o priveliște super faină asupra orașului era în renovare. Ce mi-a plăcut mult a fost vizita într-una din casele construite de Gaudi în interiorul parcului. Accesul e gratuit în mare parte, doar la zona monumentală se plătește, dar tot așa cu programare din timp și se intră doar la ore fixe. La Sagrada am fost bucuroasă să văd că e gata catedrala pe interior. În 2008 era plină de schele. Moxi a fost fascinat de muzeul din subsolul bisericii unde a descoperit cât de genial era Gaudi.
Dacă ne-am fi organizat puțin mai bine am fi ajuns la timp să întrăm și pe Camp Nou, stadionul celor de la FC Barcelona, dar am luat  un autobus greșit și la final doar ne-am plimbat prin zona respectivă.
A doua zi am dormit până aproape de check-out și după ce ne-am lăsat bagajele la hotel am mers în portul Bacelonetta și am stat la plajă. Am fost asaltați de oameni care vindeau mojito, eșarfe, masaje, orice. Doar dădeam din cap că nu vrem nimic, dar la un moment dat nu am mai rezistat și am plecat :)) Nu înainte să ne udăm bine pe adidași pentru că ne-am apucat să culegem pietricele de pe plajă. Avem acasă un borcănel drăguț plin cu pietre de acolo.
Pentru prânz știam deja ce vom face. Descoperisem în prima seară, în holul hotelului, un ghid turistic mai aparte – “Barcelona Secretă”. Am găsit informații despre un mic templu hindus, dedicat lui Hare Krishna. În fiecare zi, între 13 și 15 pregătesc mai multe feluri de mâncare (salate, fel principal, supe, desert) și au un preț fix pe meniu (8 euro a fost acuma). Ideea e că poți să mănânci cât vrei, totul e vegetarian și au și apă și ceai la discreție. Localul e destul de ferit de ochii lumii, trebuie să suni la interfon și să urci la etajul 1. Ne-a fost un pic frică până am intrat acolo, dar atmosfera e super drăguță și ne-am liniștit. Ne-am dat seama că doar cunoscătorii știu de acel loc și ne-am simțit tare bine. Totul e foarte modest, dar făcut cu drag. După ce mănânci mergi și cureți vasele și le pui într-un lighean la înmuiat. Am mâncat pe săturate și am fost uimiți de varietatea preparatelor. O supă cremă de dovleac absolut bestială, burgeri vegani din năut și din sfeclă roșie (ăsta din urmă excelent), cartofi cu brocolli, salate, fasole cu ceva sos, paste, orez cu ceva sos, exagerat de bun 🙂 Iar la final, a venit doamna să ne spună că putem alege din 5 deserturi. Pfoai…eu mi-am ales ceva prăjitură vegană cu ciocolată și Moxi un fel de cremă de zahăr ars cu cocos. După masă am mers și în încăperea în care e amenajat templul pentru Hare Krishna, un spațiu în care trebuie să te descalți și să păstrezi liniște absolută. Am plătit prânzul și am vrut să lăsăm bacșiș pentru că eram conștienți că de 8 euro am mâncat mai bine ca la un restaurant de 5 stele, dar nu au vrut să primească nimic în plus. Am putut să lăsăm monedele extra într-un borcănel cu donații pentru a organiza un festival hindus. Experiența asta a fost una din cele mai frumoase din toată vizita noastră în Spania. Și chiar dacă eram cu burțile pline, nu am rezistat tentației și am mers și în piața de legume/fructe/pește/condimente de pe Rambla. Moxi voia neapărat să cumpărăm fructe exotice de care nu găsim pe la noi :)) Așa am achiziționat un chirimoya, un fruct incredibil de dulce pe care vânzătorul ni l-a feliat ca să-l putem savura la un colț de piață. Ne-am luat și smoothie-uri cu tot felul de combinații, iar la final am cumpărat un pachet de ardei iuți Carolina Reaper (a câștigat în ceva an premiul pentru cel mai iute ardei din lume). Vă pot garanta că din cei care au primit câte un ardei de la noi la întoarcerea acasă, toată lumea încă mai are destul, o bucățică mică iuțește o oală întreagă de ciorbă. Word! 🙂
După-amiaza am plecat spre aeroport cu metroul și trenul Renfe și ne-am întors la frigul din România. Sim deja pregătea următoarea călătorie în țările calde. Dar despre asta în altă postare.